Sivustomme käyttää evästeitä jotta voimme parantaa käyttökokemukstasi. Lue lisää Yksityisyyskäytänteistämme

Samuel Korpegård on työskennellyt mediaopettajana Brinellgymnasietissa Nässjössä 19 vuotta. itslearningiä on käyttänyt jo neljän vuoden ajan Ensimmäisenä vuonna hän otti ensimmäisten opettajien joukossa käyttöön itslearningin joillakin oppitunneilla kokeillakseen sen tarjoamia mahdollisuuksia. Syyskulukauden 2012 alkaessa koko koulussa oltiin valmiita sitoutumaan uuden työvälineen hyödyntämiseen opetuksessa.

”Oppilaat voivat aina halutessaan käyttää apunaan alustuksia ja muistiinpanoja, joita teen ennen oppituntia, oppitunnin aikana ja sen jälkeen.”

Kurssin aloitussivulle jokaisen oppitunnin yhteyteen Samuel tekee ”tiedotteen”, josta poissaolijatkin näkevät tunnin sisällön. Sivuille voi myös helposti lisätä linkkejä sivustoille, joista on oppilaille hyötyä.

Arviointi tuo tulosta

Kaikki koulun opettajat pyytävät arvioimaan kurssinsa säännöllisesti: oppilailla on näin mahdollisuus tehdä parannusehdotuksia nopeasti ja nimettömänä.

Samuelin mukaan paras järjestelmä on sellainen, jossa oppilailla on kaikki materiaali saatavilla yhdessä paikassa. Silloin poissaolijatkaan eivät voi koskaan vedota siihen, etteivät ole saaneet tietoa.
Järjestelmän etuna on myös se, että oppilaat saavat palautteen palautetuista tehtävistä mahdollisimman nopeasti.

Aiemmin saattoi kestää kauan, ennen kuin opettajalla oli mahdollisuus kohdata oppilas. Ennen kaikkea saan nyt opettajana selkeän yleiskuvan tehtävistä.

Mikä itslearningin toiminto on suosikkisi?

Suosikkityövälineeni tällä hetkellä on videochat, joka on hauska työskentelytapa. Olen järjestänyt pienryhmille videoneuvotteluja, joissa oppilaat pääsevät perehtymään aiheeseen. Oppilaani työskentelevät myös lähes aina ryhmässä. Silloin työväline toimii hyvänä viestintäkeinona koulun ulkopuolella.

Resurssit Video Ota yhteyttä